24 Mars

Hejsan! Har inte uppdaterat något på SUPER LÄNGE! Men efter som susen ville att jag skulle börja skriva så får jag väl göra det!
Idag så har jag i alla fall varit hemma och pluggat ist för (världen som bryr sig om små stressade elever som tar studenten!

Dagens pluggande gick ut på att göra en Powerpiont presentation till Foto A där vi ska redovisa om en fotograf. Själv valde jag Richard Avedon. Han var en riktigt duktig fotograf! Har var  både mode och porträtt fotograf. Kommer några av hans bilder lite längre ner.

Håller just nu på att tvätta och plugga efter en god måltid! Tror det var oxkött eller något liknande, till det hade vi skruv potatis (vet inte vad dem heter, men dem ser ut som fjädrar och är kryddade?). Och såsen var bearnaisesås med vitlökssmak! SUPER GOTT!!  hihi


Gud vad jag skriver! Känns lite konstigt men en då bra på något vis! borde nog göra det oftare!



Hans mest kända bild!


Elizabeth Taylor som dog ganska nyligen! Riktigt fin bild!






Och så avslutar vi med en bild på själva fotografen Richard Avedon!




Kommentarer
Postat av: Ida we

HEJ EMELIE!!! :D

2011-03-27 @ 13:51:41
URL: http://idawe.blogg.se/
Postat av: Emelie

HHej IDA!! :D

2011-03-27 @ 14:52:44
URL: http://emesphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0